Året 2014

Väljer att göra en annan lista än den jag gjorde förra året, men frågorna är ändå alltid desamma.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?


Jag köpte en bostad tillsammans med Johannes. En 2+1 på 74 kvm!

For på min första festival någonsin. Vilket floppade pga att jag slösade all min tid och energi på andra.

Vilka länder besökte du?

Har som blivit en tradition att jag och Johannes åker utomlands kring våran årsdag mer eller mindre. Första året var på vi på Gran canaria, andra året på Kreta med familjen och i år for vi till Kroatien och det var hands down det vackraste land jag varit i. Bilder gör det inte rättvisa. Turkosgrönt kristallklart vatten, lummiga vikar, lyxyachter, höga tallar, sol och värme.

 
 
 
 

Vad var din största framgång 2014?

 Ingen skulle jag vilja säga. Men jag började med jägarexamen i november so I got that going for me.

Bästa köpet?
Lägenheten måste jag väl säga? Jag har varken köpt kläder eller prylar iår. 

Gjorde någon eller något dig riktigt glad?

 Barnen på skolan har ofta gjort mig riktigt glad. Annars Johannes. Credcredcred.

Och ledsen?

Att jag kände mig som ensammast i världen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Många av årets låtar har varit radiohits

Mr Probz - Waves

Sam Smith - Money on my mind

Kanye West - Bound 2

 Kitok - Paradisejokkmokk

 Magic! - Rude

och såklart

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Förra året var jag mer uttråkat deppad, i år har jag varit deppad på ett djupare plan, så måste tyvärr säga ledsnare. 

Ett starkt minne från 2014?
När jag vaknade med hjärtklappning för första gången. Det var i augusti. Obehagligt.

Men också sommaren allmänt, som var så varm och himmelsk, vi badade i havet med en chiahua och en golden, solade med vänner och jag och Johannes åt ölkorv ute på gräsmattan och högläste böcker.

Och när vi tältade på Bråvalla.

Vad önskar du att du gjort mer?

 Levt mer, men insett vad svårt det är att leva med heltidsjobb. Hur gör människor? Man kan inte leva livet utan pengar och man får inga pengar utan jobb och med jobb har man inte tid?
 
Tagit mer bilder, har max tagit 100 bilder iår.
 
Tränat och festat mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tänkt.

Var du kär i år?

Väldigt. 2012 var som sagt ett väldigt tråkigt år och även mellan mig och Johannes har det dalat men så blev vi nykära i februari och sedan dess, ja. Han är fortfarande det finaste som hänt mig.

Vilken kändis var du mest sugen på?
 Jag tror det var iår både jag och Johannes fick dille på Ryan Gosling filmer så han får väl representera årets hottie.

 

 

 

 

Bästa filmen?
Man kommer ju inte ihåg alla filmer man sett under året, men jag är jättesugen på Interstellar. Har inte sett den än.

Bästa boken du läste i år?

 En man som heter Ove. Helt totalt genialisk!

Bästa matupplevelsen?

Portabello-burgaren som vi grillade i somras är nog den jag minns mest. Älskar kött men veg är också så himla gott! Med örtmajonäs och pommes. Mums!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

 Kommer. På. Riktigt. Inte. Ihåg. Det är såhär det blir när man blir äldre. Nu kan jag förstå att pappa inte kom ihåg hur gammal han var när jag frågade när jag var 8. Så vi räknade ut det, och han hade tillochmed gissat fel.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag kommit på vad jag vill göra med framtiden så jag kunde söka skola i tid.

Vad fick dig att må bra?

Johannes. Och chips. Värme. Och vatten.

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

Energi, energi, energi. 

Vem saknade du?

 Saknar alltid Jenny. Och har saknat Anna.
 
 

De bästa nya människorna du träffade?

Måste säga Andreas, mycket härlig snubbe som alltid är positiv men med fötterna på jorden.

Högsta önskan just nu?

Att kosmos kunde avslöja vad det är jag vill göra med mitt liv. Men jag vet att det är upp till mig själv men det är svårt när man inte brinner för någonting.

Varsågod, den deppigaste årsresumén hittills...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0