Sammanfattning av 2013

Beskriv året med tre ord.

Jobbyte, morgonångest och kärlek på många olika sätt.

 

 Vilka ser du som de största händelserna under året?

Att vi utökat familjen till 2+1 är väl en av dom största. Även att jag fått en fast FAST riktigt jobb.

 

Bästa köpet under 2013?

Diskmaskin hallelujah!

 

Har du blivit bättre på något?

Jag har blivit lite, lite bättre på att få saker gjorda.

 

 Gjorde du något du aldrig gjort förut?

Testat och lyckats med att sätta en bit plast i ögat. Bytt batterier i ett cochlea-implantat. Smakat vegemite.

 

Vad var extra dåligt med året?

Att jag slutade ett toppenjobb som jag just påbörjat för att istället bli nertryckt dagligen på ett annat jobb.

Att jag förvandlat att fatta beslut till ett ångestmoment.

 

Vad var extra bra?

Att jag varje vecka har ett gäng med ungar som fått mig att skratta och gjort mig varm i hjärtat.

Att jag har en karl som är den mest tålmodiga i världen.

Att vi åkte till Kreta med hela familjen (-pappa)

 

Vad lyssnade du på? 

I början av året lyssnade jag konstant på Alina Devercerskis album och nu i slutet har det varit Veronica Maggios nyaste album "Handen i fickan fast jag bryr mig". Även lite Håkan har halkat med i år.

 

 Vad skrattade du åt?
Barnen på skolan, när de kommer med sina roliga kommentarer och ideér. Som när jag "hade ont i benet" och därför behövde de kolla mina pupiller (som satt bakom öronen) och räkna mina tänder. 36 i enbart överkäken hade jag.
Eller som när följande konversation utspelade sig;
-Jag var i Italien med min storkusin. Hon heter Claudia.
- Jaha. Bor hon i Italien?
-Asså.. Hon pratar svenska men hon bor i Stockholm.
 
 
 Vad grät du till?

Att min farfar inte finns här. Jag grät så mycket den kvällen att det såg ut som jag var misshandlad. Jag bjuder på en bild tagen klockan ett den natten där jag spärrar upp ögonen.

 

 Din största framgång under året?

Att jag nästan var tränad ett tag. Mer av det 2014!

Att jag slutligen sydde klart gardinerna. Det tog bara ett år, två månader och två veckor! Haha!

 

Dina planer inför 2014?

Leva mera!

Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gott Nytt År ♡♡♡

2014-01-01 @ 16:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0