Finast kväll på Bryggargatan

 
Idag äger ett mycket nervöst möte rum. Jag har inte vågat skriva ut om det utan förklarningen får ni senare när det är över. Peppade upp mig iallafall igår med att äta ute med extrajobb 1. 
Fick en anledning att använda min nya klänning eftersom den inte kommer åka med utomlands dessutom =)
 
Vi åt på Bryggargatan, nere vid vattnet och det var så himla fint! Kändes verkligen utomlands och tanken slog mig att "Skellefteå är inte en sådan hemsk stad att bo i ändå" när det är fint väder och ungdomarna flockas med öl och glass på gräsmattan mot älven en solig tisdagskväll.
 
Jag blev dessutom uppraggad av en 70-årig man som slog sig ner på min bänk medans jag väntade på de andra. Berättade om alla han känt och allt han gjort i sitt liv, visade kort ur plånboken på en neapalisk familj som brukade bo hos honom ibland och pratade pratade pratade. Men det var ändå trevligt och han kände sig nog bara ensam, en fin kväll som då.
 
Maten var iallafall jättegod (åt lambracks och till efterrätt chokladfondant med hallonglass) stämningen underbar och sällskapet genuint. Jag rekomenderar verkligen Bryggargatans bistro!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Snygga ögonbryn du har nu Ronja! Älskar verkligen klänningen, bra att du får användning för finklänningar ;)

2013-05-29 @ 12:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0