Han var som ett rovdjur

 
Ett kort stycke ur början på min massaker;
(...)

På den här festen hade det varit över ett år sedan vi sågs och när jag fyllde ögonen med svart kajal framför hallspegeln, stannade han upp bakom mig som för att titta.

Jag mötte hans blick i spegeln.

-Vad är det?

-Du är riktigt söt vet du det? Du passar i svart kajal.

[Jag hade aldrig fått en komplimang i hela mitt liv och] Mitt hjärta stannade men i spegeln märktes ingenting. Kanske att mitt åtekommande fram och tillbaka med den svarta pennan innanför fransarna varade lite längre än vanligt. Men han märkte förståss. Han var som ett rovdjur. Hörde mitt hjärta darra till och insåg att här hade han ett byte.

(...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0