I ett perfekt rum

 
I ett perfekt rum skulle det regna i hörnet. Uppkrupen mot väggen skulle jag sitta med håret i våta testar klistrade mot mitt ansikte. Regnet skulle vara varmt och tungt när det vecklade ut stora mörka fläckar på den blommiga vävtapeten. På golvet skulle vattnet aldrig rinna undan och det skulle växa skogsstjärnor mellan golvplankorna. Med tunna vita blad och långa gröna stjälkar.
Det konstanta regnet skulle smattra på mina bara lår, och ringla sig som strilande älvar ner för vaderna. Det blir en egen liten värld om man lutar huvudet just såpass lite framåt. Som en droppande ridå som stänger in mig. Där blir ljudet dovare och luften så tjock av fukt att jag kan dricka av syret. Med öppen mun och vattnet rinnandes längst kinderna till läpparna, skulle jag vänta där, tills dropparna skulle släppa taget. Med öppna ögon trots att vattnet forsar över fransarna. I ett perfekt rum skulle himlen vara mitt tak. En himmel med insynsskydd.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefint <3 Du borde ge ut en bok!

2013-04-16 @ 10:00:17
Postat av: Jenny

Det är verkligen härligt att duscha! Verkligen fint skrivet! Du fick verkligen fram en känsla.

2013-04-16 @ 13:17:33
Postat av: Meekatt

Du är fantastisk.

2013-05-01 @ 22:33:26
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0