Uppsättningen AnnaBerta.

I lördags var jag och såg premiären av "AnnaBerta". Det är en teater som går med västerbottensteatern (och kommer även turnéra runt om i landet).
 
Den handlar om konstärinnorna Anna Nordlander och Berta Hansson, båda med anknytning till västerbotten som "revolutionerade" konstvärlden på som det så fint hette då, fruntimmersavdelningen. De levde egentligen inte under samma tid men i den här historien är de målarsystrar.
 
Jag hade inte så höga förväntningar för jag tyckte inte historien lät så intressant men oj oj OJ så bra den var!
Framförallt så är det Johannes första föreställning där han är ansvarig för ljussättningen (vilket var awesome för övrigt, som alltid).
Man tror inte ljus spelar så himla stor roll, men efter att ha sett Johannes verk, alltså det finns inga ord. Nu kan man ju inte spejsa till det så mycket i pjäser men helt opartiskt måste jag säga att Johannes lyfter showen till en mycket högre höjd.
 
Det jag gillar med att gå på teater är man känner sig så himla kulturell och "värd/mer till nytta" (svår känsla att förklara) när man går på teater, det är annat än att slöa framför datorn med en nedladdad film.
 
INFORMATION, STÄDER TEATERN KOMMER TILL OCH BILJETTER FINNS HÄR.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den vill vi se :)

2012-10-30 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0