Jag är för tjock för att sova!

Som ni vet kan jag vara ganska bra på att prata i sömnen ( som den gången när jag pratade om fiskkladdkaka eller hur man tar död på en anka, när jag fick den briljanta idén hur man fixar en coolside av kudden eller när jag kom på hur man bestämmer över alla andra..)
Är inne i en sån period igen. Senast vi var i Lappland halvsov jag och Johannes skulle envisas med att hålla mig vaken. Så jag gled in och ut ur samma dröm om och om igen och precis när jag skulle klappa de skygga grisarna på farmen väckte Johannes mig varpå jag skrek: Sluta skrika, du skrämmer bort grisarna!
Nu igår låg jag och sov och vaknade till eftersom jag snarkade till sa jag "Jag är för tjock för att sova" menandes att min dubbelhaka kväver mig men gud vad Johannes skrattade. Jag tycker bara det är logiskt, det mesta jag kommer på i halvsovande läge.
Mamma och jag sover i soffan.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag har också en viss tendens att prata i sömnen. För mig är det jag säger fullständigt logiskt, men för personen som hör på är det rena geggan av osammanhängande ord.

Och drömmer gör jag också, men jag vill tro att jag då är tyst.



Svar: Tack för dina ord till mitt inlägg ”Jag lurar mig själv”. Att du tar dig tiden att skriva en rad uppskattas – mycket.



Önskar dig en trevlig helg.

Kram

2012-05-18 @ 22:05:05
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0