Awesome kyckling-curryröra!

Till skillnad från min superba frukost igår ska jag äta riktig morgonmat idag, tänker mig rostat med resterna av kycklingröran vi gjorde igår.
Jag älskar den där kyckling-curryröran som finns att köpa, men den är ganska dyr och typ 170gr i förpackningen så vi kom på idén att göra en själv. JÄDRANS säger jag bara, vad gott det var.
Perfekt balans mellan syrligt äpple, söt paprika, mumsig kyckling och lite stingig curry, MUMS! Här har ni receptet.

Skär en kycklingfilé i små tärningar och stek med salt och peppar. Gör gärna detta dagen innan så inte kycklingen är varm. 
Skär ett litet grönt äpple och en paprika i småtärningar och blanda  med kycklingen.
Häll i turkisk yogurt (eller creme fraice) tills det blir den konsistens du vill ha. Jag hade ungefär 3,5 dl men det blev lite för mycket.
Krydda i curry i önskad mängd, salt och peppar.
KLART!

Det är gott på baugetter (gärna med rödlök till) eller bakad potatis.

bildkälla

Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Nu finns helgens bloggvinnare ute! Kika in om det blev du! Om inte, så får du anmäla dig igen på fredag! <3

2012-03-27 @ 15:02:58
URL: http://jessi91.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0