Skoter, vilddjur och modekaos!

Helgen ute i ingenmansland där min farmor bor var skön. Jag åt säkert mer än ett kilo kakor själv och en chipspåse.
fredagen hade jag solat och brännt mig nå jävulskt (solarium) innan vi for till farmor.


lördagen vaknade jag upp och det här landskapet var det första som mötte mig

Såhär klädde jag mig;


Under dagen for jag och pappa äntligen ut på en skoter-tur. Vi hann den knappa vägen dit vi skulle innan skotern havererade och det började blåsa upp till snöstorm, så det var bara att bogsera hem den med storskotern på bilvägen.
Dock hann vi se en massa på vägen dit! Harspår, rävspår, ripspår (alltså skogsfågeln ripa) rip-gömmor (dom sover under snön) och mårdspår!

redigerad bild, man ser vingpennorna av en ripa som flugit iväg mot snön.
Men coolast av allt, som jag aldrig varit med om förut var att vi också stötte på ett stort lodjurs-spår, som hade gjorts under natten. Man såg t.o.m klorna i spåren, inga mjuniga klor där inte!

redigerad bild, lospår

Här är en film när vi är ute och kör.



Uppe på farmors vind har hon ett lo-djur, vi var alltid jätterädda för att gå upp dit när vi var små pga det.


Sedan har såklart min farmor en massa fina bilder på oss när vi är små, och jag förvånas alltid över mina val av kläder, och då SPECIELLT när det gäller skor..

Här kommer Ronja iklädd blåblommig klänning på midsommar, som såklart matchar min systers rosa variant) RÖDA sockar och BABYBLÅ skor.


Här syns en något yngre Ronja med sina kusiner och lillasyster. Kusinerna matchas i orangeaklänningar och visar tonsillerna samt innehar den blygsamt titta-bort-från-kameran-blicken. Lillasyster Mimmie iklädes en rosa Mimmi-pigg-klänning och stjärnan Ronja skapar trender med instoppad limegrön kjol, blommig t-shirt och ORANGEA sneakers.
90-talet, det var tider det!
Trots tidigare bristande kunskap i färgmatchning så hade jag en underbar helg!♥ Tack mamma, pappa och farmor!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för att Du ville följa med ;)Älskar Dej <3

2012-02-21 @ 20:22:36
URL: http://mimmies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0