The end of the world, is it near?

En tanke som har slagit mig bara. Tänk om jorden verkligen kommer gå under den 21 december, då skulle det innebära att vi bara har lite mer än en vecka kvar att leva. Hur känner du inför det?
 
Jag är av den åsikten att jorden inte kommer att gå under i år men att det inte ligger flera miljoner år fram i tiden. Enligt FNs miljösammanfattning 2008 tror jag det var så skulle vi behöva ett helt nytt jordklot inom 50 år om vi fortsätter förbruka resurser som vi gör nu och bara de senaste åren har man ju själv märkt skillnader på klimatet. Förra sommaren badade jag i Torneälven (älven som separerar Sverige från Finland, aa precis, längst upp i landet) i början av juni. Sen har vi haft vintrar med ingen snö i december. Naturkatastrofer och förändringar i temperatur och väder är största tecknet.
 
Min gissning är att jorden kommer gå under om typ 200-300 år, vilket inte är så himla långt bort. Vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0