Sluta ursäkta ditt liv

 
Jag är så less på människor som säger "nee jag kan inte". Speciellt tjocka människor. Du blev inte tjock, du själv gjorde dig det (förutom då det kanske handlar om en gradivitet då) och det är bara du själv som kan fixa det. Visst det är svårare för vissa pga gener men då få du ge dig fan på det.
 
Jag har i många år tänkt nej jag orkar inte, jag kan inte, men du kommer aldrig komma någonstans om inte du själv gör det. Det finns ingen annan metod än att du själv gör arbetet. DU måste bestämma dig, hur vill jag se ut? Hur vill jag må? Det är ingen annans ansvar för något i ditt liv.
Jag brukade tänka "jag väntar tills jag är typ fet DÅ får det vara nog", men om jag inte ens kan träna bort dom 5 kilo extra jag har nu, hur ska jag då lyckas när jag väger 20 kilo extra.
 
Det handlar om att bestämma sig. Äta mindre eller träna mer. Det handlar inte om att du ska behöva svälta dig för tränar du så ska du äta mer. Du tränar för att må bra och det är inte omöjligt! Det behövs inte gymas varje dag i ett halvår. Jag har ju själv märkt hur min bakdel blivit fastare på bara några månader på gymet. Jag har kommit på en massa småtrix i vardagen som gör träningen lättare och överätandet mindre och jag tänkte dela med mig av dom vid ett senare tillfälle, nu ska jag jobba och sen ska jag ge järnet på gymet!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra sagt ;)

2012-12-19 @ 13:49:28
Postat av: sellwins skönhetsblogg

sv: Dem är svarta för att jag inte har länkat dem :) Allt annat är direkt länkar till produkten! ;D

2012-12-19 @ 21:34:39
URL: http://www.sellwin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0