Och ibland, så undrar jag vad jag för fel och vart jag ska ta vägen.

Har kollat denohonda på youtube en stund nu och känner faktiskt en längtan efter att kunna mera teckenspråk. Jag har insett de senaste veckorna att jag inte är så bra som jag trott.
 
Jag är less på att hatta runt mellan olika jobb. Jag har tre extrajobb, ett tillfälligt endags-arbete där jag ska vara där klockan 6 på morgonen, fått erbjudande om en tre-månaders praktik (alltså att jobba gratis för att få en chans till jobb efteråt) och har egentligen ett fjärde arbete om jag genomför två prov den här veckan. 4 extrajobb. 4 olika kassa-system. 4 olika personalgrupper. 4 olika ställen med olika regler hur saker ska göras. Och en mig.
 
Vem är jag? En arbetslös tjej med 4 extrajobb som älskar att jobba men ingenstans kan inget annat erbjudas än extrajobb. Kanske är det dags att börja plugga igen.
 
Teckenspråkslinjen är 4 år och 15,4 mil härifrån. Antingen 4 timmars pendlande per dag eller lämna min stora kärlek och vårat palats för ett rum i studentkorridor. Att få jobb som tolk är inte överpositivt och troligtvis måste man ändå flytta neröver eftersom det är där behovet finns.
Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Madame Hoffa

Tyvärr så är det lite så för många nu. Extrajobb men inget fats....

2012-08-29 @ 20:47:34
URL: http://madamehoffa.se
Postat av: Anonym

Tänk specialpedagog ist. Kram fr annalena

2012-09-14 @ 11:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0