Att vara 14 och hata livet

Godmorgon. Grannarna mitt över håller på att flytta och jag har kollat in en del videos på tuben. En video som tydligen var väldigt stor för ett tag sedan, som jag totalt missat är en video från en kille som heter Jonah.


Det handlar om hur mobbning och att dom inte tänker ge upp. Jag blev väldigt berörd av den här videon, och även alla svar till den. Speciellt en med två killar, som ser ut som typiska bullies och jag trodde att deras video skulle vara en "Go hang yourself faggot" men det var det inte, tvärtom!


Däremot skrev någon en kommentar om att "bli mobbad är en del av uppväxten, get over it".. Och ja, de flesta har nog känt sig utanför någon gång men det är ingenting man ska ta och acceptera. Världen behöver inte alls vara så, och det är lite det videorna handlar om. Det är vi som gör världen.

Det viktigaste budskapet, och faktiskt det viktigaste jag lärt mig personligen i livet, är att det alltid blir bättre.
När man är 14år känns livet som ett ändlöst mörker, men vad du än varit med om, så kommer det ordna upp sig. Du kommer titta tillbaka på den perioden om några år och inse precis samma sak. Att det blev bättre. Alla mådde så när dom var i den åldern. Det handlar bara om att hålla ut och inte göra något dumt tills du hittat dig själv.


Kommentarer
Postat av: sellwins skönhetsblogg

sv: Jag förstår inte riktigt hur bakgrunden kan göra texten svår att läsa i sig men skall kolla upp en bättre lösning på detta:) Bra att du säger till!

2012-04-25 @ 11:54:11
URL: http://www.sellwin.se
Postat av: Annica

Åh, du har helt rätt. Det gäller att inte acceptera eller ens tolera något sådant som mobbning, diskriminering eller liknande. Att verkligen sätta ner sin fot - men det är väldigt lätt att säga det, mycket svårare att verkligen göra det - om man är i en sådan situation. suck

Men bra att detta tas upp och diskuteras om. :)

2012-04-25 @ 12:34:38
URL: http://studentfrunannica.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej! Jag blev total berörd och de föll en och annan tår när jag såg den första videon.. Tyvärr har jag inte så jätte bra erfarenhet av mobbning men de har förekommit =(.. Och jag tycker så synd om killen som gjorde filmen .. Jag är en sån människa som vill hjälpa men blir svårt om personen är på andra sidan gjorden och man är skit dålig på engelska=(((...

Mvh Åsa

2012-04-27 @ 08:56:02
URL: http://gullitussan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0