Norrländsk bagarstuga

Igår så körde vi mitt ut i den norrländska vildmarken tills vi kom till en liten glänta med hus.
Det var min morbror, hans blivande fru och hennes mamma som hade inbjudit occ till att baka mjukbröd i bagarstugan!
Mycket norrländskt men jag måste säga att det kändes lite fel med sommarväder, annars har jag alltid bakat när det är regn och rusk och man myser sig i bagarstugan där det blir ungefär 100 grader varmt celsius.




Johannes är född gräddare, btw


men det gick ganska skapligt för mig också


T.o.m morbror Anders bakade en kaka.


Det slutade med att Tessy såg ut såhär.

Området var väldigt fint, som sagt en liten glänta med 5-6 små hus.


Och en kran som gick direkt från en kallvattenkälla som rann konstant.


Efter 6 timmar så fick vi med oss nästan en hel banankartong med mjukt bröd hem, MUMS!

Trevlig dag i norrländsk anda ^^

(tröjjan jag har på mig är från HM, minns ni när jag köpte den ->minns ni när jag köpte den<-?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

går inte att läsa gamla inlägg?

2011-08-15 @ 11:38:30
Postat av: Anna Britta Norrman

Så fint du skriver och så strålande bilder det blev. Ja det var en fin dag och trevliga var både du och Johannes att ha med sig i bagarsvängen. Tack för sällskapet och håller med dig om vädret, det var nästan synd att offra den vackra sommardagen i bagarhettan.

2011-08-15 @ 16:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0