Är du en bra kund?

är det bara jag som blir jättesur när ingen av dom som har bloggarna som man läser uppdaterar?!
Vill ju läsa om deras liv istället för att skaffa ett eget!

Igår smidde jag och Gabba lite jul/nyårs planer, tror det blir mycket underhållande ;)

Annars så drömde jag en skitlång dröm om jobbet; någon snodde typ 100 000 så jag fick leka brandövning med barnen(?) kunderna var dryga och skulle betala i kassorna som inte var öppna och fortsatte ösa upp varor på bandet trots att jag stod och skrek till dom att sluta. Inte bra kundbemötande, jag vet.

Tror jag ska skriva ett brev och göra ett massutskick till alla sveriges människor, hur man beteer sig i en kassa.

* Det vore trevligt om du hälsade, iaf när jag hälsar på dig.
* VÄND STRECKKODERNA MOT DIG! vill typ gråta av lycka varje gång någon gör det.
* Om den i kassan väntar, skit i att vända koderna, utan lägg bara upp varorna...
* på RAD, alltså inte 15 saker i en hög.
* Stoppa in chipet och börja betala direkt. Inte vänta tills dina 40 varor är inslagna och sen ta fram kortet, stoppa in det fel gånger 2, slå koden och sen stå och vänta på mig när det är DU som ska trycka godkänn.

Men som sagt, jag älskar mitt jobb, och kunder. Men om alla hjälps åt så kan man spara mycket rygg, axlar och humör.

Vi ses efter jobbet. ;)
 
PS, har blivit besatt av the. D.S


Kommentarer
Postat av: en som råkande gå in på din blogg :)

som en "vanlig" kund på diverse affärer som innehåller en sådan kassa du beskriver så skulle jag vilja säga att det skulle vara bra att faktiskt skicka ut det där brevet till hela svenska befolkningen ;) jag menar; alla frågar vad jag sysslar med när jag vänder koden mot mig hela tiden när jag är och handlar.....

2010-12-02 @ 22:19:14
Postat av: R

hallelujah, det kanske finns hopp om liv vid kassan ändå =)

2010-12-02 @ 22:30:32
URL: http://ovitaskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0