Året 2018

 
 
Var snygg stor del av året!
 
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?


 Jag drog ut tänder. Och fick räls.

Varit på rättegång.

Hittat min stil (!) 90-tal/androgynous/manbun/white/twink x)

 

 

Vilka länder besökte du?

 I år bilade vi till Norge. Det. var. helt. amazing. Så sjukt att vi bor så nära något sådant fantastiskt. Alla säger det är fint i Norge men det var verkligen som en saga!

Vad var din största framgång 2018?

Jag har hållt i en del teckenspråkskurser i år. Det har varit ångestladdat men ändå en accomplishment.

Börjat läsa böcker igen.

 
 
 

Bästa köpet?

 Kakeldekoren till vårat nya badrum. Älskar! 

 

Gjorde någon eller något dig riktigt glad?

 Ester kom till världen i år. Världens gladaste lilla bebis! Rent allmänt har Ester och Iris gett mycket i år även om jag inte träffat dem så ofta.

Jag har "hittat tillbaka" eller fått en större kärlek till Johannes. Han är en sådan vacker människa som fortsätter utvecklas i sina tankar och ideér.

Och ledsen?

 Jag fick en diagnos för två veckor sedan och det har varit både jobbigt och skönt. Tror faktiskt jag inte kommit över det än, skulle behöva böla en timme eller två.

Rent allmänt har den väntan tagit musten ur mig större delen av året. 

Också varit sjukdom i släkten, som jag hoppas vänder, det verkar vara på bättringsvägen <3

Sen flyttade Jenny också när våren blev sommar. Och det var piss.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2018?

 Ruditmental feat. Macklemore, Jess Glynne, Dan Caplen - Theese days

Lovisa Negga .-  Mihá Ja Gievrra

Fricky - Aqua aura

XXXENTACTION - SAD!

Don V, Lokal - Illojal

Avicii - Typ alla låtar eftersom han dog i år. Och alla låtarna påminner mig om Jenny och jag på ett dansgolv.

 Ansiktet - Typ alla låtar här, både gamla skivan #DENNYARNBMANNEN och Tusen nålar. Blastade dem i Norge.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

 Det har varit ganska neutralt. Har mått ganska bra hela året men fick en rejäl årsdepp samtidigt som Johannes var borta på turné under de månader som brukar va jobbigast. Men resten var bra.

 
 

Ett starkt minne från 2018?

Sommaren rent allmänt, så fantastisk!

 

Vad önskar du att du gjort mer?

 Tränat möjligtvis (samma svar varje år, man kanske borde lära sig) Men rent allmänt har jag dragit ner på tempot och skitit i sånt jag inte vill. Och det känns bra.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Väntat.

 

 
Var du kär i år?


Mer kär än de senaste två åren <3
 
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag har varit väldigt sugen på 90-tal. Typ 90-tals pojkfrisyrer (trodde aldrig i mitt liv att jag skulle tycka det var snyggt) så Leonardo får representera det!

Bästa filmen?
Oj. Vet inte vilka jag sett men Annihilation var bra. Serier : The good place, Modern family och Big bang theory. Och nu 2019 kommer sista säsongen av GOT!!

Bästa boken du läste i år?

 Stallo av Stefan Spjut!
 
 
 
 

Bästa matupplevelsen?

 Wildriver!!! En popuprestaurang som en gammal (fast han är ung) Lyckselebo öppnat med några kollegor. Alltså!! Helt fruktansvärt vad god mat. Jag åt gädda, GÄDDA! Och det var den godaste fisken jag ätit! (Påvägen dit hjälpte vi en familj som kärde sönder däcket)

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2018?

 Vi var neröver och alla jobbade så jag och Johannes hade Kajsas place och han köpte små-tårtbitar!

  

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

 Jag antar att det här året har behövts men hade ju tänkt att jag skulle vara någon annanstans i år.

 

Vad fick dig att må bra?

Att läsa böcker och tagit mer tid för mig själv och skitit i petitesser.

Vem saknade du?

Jennt, som numera är Västerbottning igen och min familj, så Västerbottenslängtet är stort!

Är det något du saknar år 2018 som du vill ha år 2019?

 Mer rutin, men annars, bring it on! Jag är redo!

 

 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sörjer också att vi bor så långt ifrån varandra nu. Men jag tänker alltid att det finns något positivt med alla situationer och en tid för allt. Jag tror att vi kommer bo närmare någon gång i framtiden. Men tills dess växer vi vidare som individer, men vår relation består.

Fint att du ska vänta mindre och leva mer i nuet och göra allt du känner för. Tror att det här blir ett bra år för dig.

Love you, vi hörs

2019-01-13 @ 21:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0