Året 2017

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?

 

 Jag sköt min första (och andra) älg. Jag tänkte igenom det säkert tusen gånger under hela året. Har i princip slutat äta kött f(öruom de french jag trycker i mig av korv som ska slängas.) Så det kändes ganska främmande för mig att verkligen medvetet döda någon annan. Och när jag hade gjort det, dödat ett djur som väger mer än fyra gånger Ronja som står 20 meter ifrån mig och tittar på mig; Ni vet när man dödat en fisk? Så känns det.

Och jag hade glömt den känslan som infinner sig när man sitter på pass. Det är på riktigt en känsla som kommer ur djupet, som en urkänsla av något slag. Låter ju skithumbug, jag är medveten om det men det är som att det är roots. Och en annan, mer adrenalinfylld urkänsla infinner sig när man får besök på passet.

 
Opererat bort tänder.
Färgat håret på salong.
Firat jul helt ensam.
Rökt kött.
Inte hatat mig själv i läppstift.
 

Vilka länder besökte du?

Iår åkte jag och Johannes ingenstans. Men vi åkte över till Finland så vi har inte brytit våran streak i att vara utomlands en gång per år.

 

Vad var din största framgång 2017?

 Älgjakten räknar jag inte som framgång. Jakt handlar mycket om tur och otur. Slumpen och tillfällen. Min största framgång är att ha köpt bostadsrätt igen men framförallt att vi blivit bra på att ta tummen ur. Vi började renovera på en gång och jag fullkomligt älskar vårat sovrum. Bästa rummet jag någonsin haft!

 
 

Bästa köpet?

 Jag tänkte just på hur jäkla bra och snygg min smyckesförvaring är, så får bli den. :) Eller ovanvisade fåtölj!

 

Gjorde någon eller något dig riktigt glad?

 Jenny gjorde mig glad när hon flyttade hit sista året hon pluggar. Vet inte hur jag ska vara utan henne.

 

Och ledsen?

 Påsken gjorde mig förtvivlat ledsen men det var också en vändpunkt i hela min familjs liv.

Att pappa skulle ha varit sjuk har gjort mig ännu ledsnare. 

Och att Stugan inte varit detsamma, bara en massa bråk </3 Men det har också vänt. Ibland behövs kollisioner för att rensa luften och skapa något bättre.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017?

 Har äntligen börjat lyssna på musik igen!!!

Imagine dragons - Thunder

Alessia Cara - How far I'll go (From Vaiana)

Jason Derulo - Swalla

J Balvin - Mi gente

Justin Bieber - One och despacito

Jëlly - Mina

Men framförallt Johan Airijoki. Vilken pärla! Speciellt Repisvaara 18.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

 Har varit ett relativt tråkigt år och mycket ångest har krypit tillbaka, men ingen årsbunden depp eller depression rent allmänt så det har varit ett bra år. Är så sjukt hur det "bara" vände efter att ha varit som ett hål i två-tre år.

 

Ett starkt minne från 2017?
Stalkern som kastade hett kaffe på min kollega efter en konfrontaion. Han hamnade på psyk.

Rent allmänt har jag varit mycket på olika vårdcentraler och sjukhus pga diverse oklara allergiska besvär och annat. Fick tom frikort tillslut. Kände mig som en pensionär.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Rest. Sverigesommaren var piss. Det kliar lite i utforskarfingrarna igen :)

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

 Ingenting. Jag önskar att jag hade gjort mindre av Ingenting. Slösar så mycket tid på Ingenting.

 

Var du kär i år?

 
Ja <3 Fattar inte hur det ska hålla att älska någon såhär i decennier?
 
 

Vilken kändis var du mest sugen på?
 

 Alltså jämt Jennifer Lawrence och tror hon aldrig varit med på en nyårsresumé här. Både mitt och Johannes frikort. Plus att jag har samma hår som henne nu (Har färgat håret vitt!)
 
 

Bästa filmen?

 Film är så 2015. GOT kom ju i somras och iår har jag också sett Handmaids tale, den är bra som fan! Och obehaglig.

 

Bästa boken du läste i år?

 Har läst Walden av Thoreu som tydligen är en klassiker men har ännu inte tagit mig genom hela. Så. pretantiös.
 

Bästa matupplevelsen?

 Jenny gjorde en squashsallad som vi åt på balkongen. Den var för jäkla fin att avnjuta i solen med finaste jag har.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?

 Jobbade har jag för mig. Börjar va så gammal att jag inte ens bryr mig på födelsedan oh-oh!

  

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

 Det går det alltid men jag tror på att saker löst sig till det bättre. Skulle väl va att något mer spännande hände 2017. Men jag fick veta att jag ska bli faster igen iallafall :D

 

Vad fick dig att må bra?

 JennyJennyJenny! Hon är fan alltid svaret!

Är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018?

 Mer familj! Saknar dem nu när det är längre till det jag fortfarande kallar hem.

 

Vem saknade du?

 Min familj. Och Iris, har inte hälsat på så ofta som jag hade velat. Hon växer ju som ogräs till världens finaste männsika med integritet!
 

De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat nya människor.

 

Högsta önskan just nu?

Att jag inte får sparken alternativt får fast direkt på eventuellt nytt jobb. Att alla får fortsätta va friska.

 

 
God fortsättning och hoppas 2018 blir mer händelserikt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0