Jag kommer aldrig att sluta.

 
Jag kommer aldrig sluta.
Jag kommer. aldrig. sluta.
 
Någon säger att jag är en hora, någon säger att jag är jobbig.
Någon säger att jag gör det obekvämt, någon säger att jag ska hålla käften.
Någon tar från mig, tar på mig och säger att jag ska sluta.
 
Jag kommer aldrig att sluta.
Jag kommer aldrig sluta att säga emot när någon säger "dom".
Jag kommer aldrig sluta agera när någon säger "ni".
Jag kommer aldrg hålla käften när någon säger att det är fel, eller äckligt, att älska någon. Eller ligga med någon.
 
Ingen har sagt till dig att åka hem, för du är hemma. Idag.
Men en dag kanske inte ditt hem finns kvar. Solen bränt pionerna, vattnet spolat bort uppfarten. Människor släpat kroppar.Du har gått igenom dina värsta mardrömmar. Och ändå är du inte välkommen. Blir det först då din kamp? När andra människor ska kämpa för dig?
 
Ingen man eller kvinna kallar dig för lilla gumman, så det är inte din kamp. Idag.
Men en dag kommer du ha en dotter, med upprivet bröst och brännande handavtryck. Med eld och tårar i ögonen. Även den dagen, skulle du då säga till henne, att det inte är din sak?
 
Om du inte är "fel", så är det inte din kamp. Idag.
Men en dag kommer din systerson att få höra att han är "fel". Att han är äcklig, en vandrande sjukdom. Ett virus som ska botas En dag kommer han kanske ha en garderob, en garderob som är så stor att inget annat ryms och han försvinner däri. För han vågar inte gå utanför de fyra väggarna. Ska du då skicka en lapp under dörren, där du meddelar, att
"Det här är inte min kamp"
 
Tänk två minuter förbi orden.
Jag kommer aldrig att sluta.
Aldrig.
Jag kommer aldrig sluta kämpa för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0