Året 2016

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?


 

Jag och Johannes backpackade i Indonesien. Och där provade jag på en livslång dröm, att surfa!

Rent allmänt i år så har jag även bestigit en vulkan (typ värsta jag gjort i mitt liv, fast superhärligt förstås)

Vandrat i djungeln, sett orangutanger (och blivit jagade av dem) och simmat med havssköldpaddor.

Sen har jag ju avslutat en kurs på universtiet också! Skapande svenska A.

Och fullgjort en utbildning inom AVT! Mycket har jag hunnit med i år. :D

 
 
 
 

Vilka länder besökte du?

 

Jag och Johannes har ju skämt bort oss själva med att resa varje år och det är en väldigt fin tradtion och i år har vi "bara" varit i redan nämnda Indonesien. Vilket inte var så bara.

 
 
 
 
 

Vad var din största framgång 2016?

Att jag blivit gladare och så gott som kommit ur min depression och utbrändhet!

 

Bästa köpet?

Även om det var struligt något jävulskt så tror jag bästa köpet är vårt nya bord med stolar som vi köpte på (BAJS)Mio. Äntligen känns det lite som man börjar sitt eget liv när man får köpa sina första riktiga saker. Har alltid haft ärvda bord innan.

 

Gjorde någon eller något dig riktigt glad?

Iris gör mig glad typ hela tiden.

 

Under avslutningssamtalet så fick vi respons på tre texter på universitetet, Jag fick bra respons på vad som var bra och vad jag kunde förbättra. Sista texten som min lärare skulle recensera var den personliga muntliga dikten som såklart känns lite extra känsligt eftersom den är så intim. Och hennes ord var
"-Sen har vi ju den här då. Och alltså... Så. Himla. Bra.
- Hehe..Ok, tack!
Nejmen serisöt *läraren tar mig på armen* Jag tycker du ska skicka in den här till ett tidningsförlag så de kan trycka den. Så himla stark och naken, gjorde verkligen avtryck på mig!"

Sen blev jag jätteglad under mina sista dagar på skolan, när alla barn gjorde banderoller, sånger och teckningar till mig. Hybris-javisst!

 

Och ledsen?

 Mest ledsen har jag varit över ett bråk med min morbrors fru.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?

Justin Bieber - Sorry, What do you mean och Love yourself.

Coldplay- Fix you, även fast den är jättegammal, för vi sjöng den så mycket på djungelfesten.

Tez Cadey - Seve

James Hersey - Coming over.

Och även Lisa Nilssons verison av Var du än går. Eftersom jag och Mimmie, sjöng/tecknade den på Iris Dop.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Äntligen kan jag säga ett år som jag varit gladare än det förra!!!

 

Ett starkt minne från 2016?
När jag skulle göra mina behov på utetoaletten (efter att inte ha gått på tre dagar) som hörde till våran Bungalow och det visade sig att det var ett getingbo under och de blev JÄVLIGT sura och lång historia kort så har nöden ingen lag så det fick bli en tom chipspåse. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Skaffat fler vännner i denna nya underbara stad. Svårt att söka folk när man är vuxen. Men jag har tillsammans med några andra hungriga tjejer skapat en skrivgrupp bara för Norrbotten so I got that going for me, which is nice.
 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis och bråkat.

 

Var du kär i år?

Ja, påsätt och vis både mer och mindre. Mindre för vi har bråkat så mycket men mer för att Johannes är Johannes! Och nu ska vi bli vuxna ordentligt och tittar på hus!

Vilken kändis var du mest sugen på?
 Amen alltså jag har ju haft dille på Justin Bieber i år *skämskudde* men hans karaktär är så snygg!!

 

Bästa filmen?
Bästa filmen var nog Equals. Handlade om framtiden där man lyckats eliminera känslor för att få ett så produktivt samhälle som möjligt men så börjar några känna och träffas i smyg. Har nog lite crush på Kristen Stewart också förståss. Sen tycker jag att serier blir mer och mer och bästa serien i år är Orange is the new black såklart men också miniserien Midnattssol som utspelar sig i Norrbotten.

 

 

Bästa boken du läste i år?

Har inte läst någon riktig bok iår. Men har beställt efter alla nostalgiserier som jag läste när jag var liten, så de har jag plöjt. Han som föddes två gånger tex. Massa Indian-böcker.
 

Bästa matupplevelsen?

Men tjat om Indonesien men det var nog där. I år har vi ätit mestadels vegetariskt och försökte med detta även i Indonesien men på djungeltrekken så hade de med mat inlindat i bananblad. Nasigoreng med kyckling som var panerad i corn flakes. Det var så. jävla. gott! 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Vi var i Indonesien och köpte brownies. Bodde på ett fint hotell med vidrig frukost och många sjuka katter så levde typ på brownien och chips. Vi dök den här dagen har jag för mig men såg inga havssköldpaddor, så jag ringde Mimmie och hon puschade oss att söka längre ut, även om vi mådde ganska dåligt av malariatabletterna. Så två dagar efter min födelsedag så simmade jag, typ bokstavligt talat, in i en havssköldpadda. Det var så fint!

 Inte den vi dök med obviously. Här är från ett havssköldpaddskläckeri som de släppte ut när de kläckts.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade fått fast jobb tidigare (fick det nu första januari)! 

 

Vad fick dig att må bra?

Jenny, åååh, min Jenny, så skönt att bo nära henne!

 

Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?

Ännu mer tid med familjen. Jag kan gärna ta en rippad kropp när vi ändå är och önskar.

 

Vem saknade du?

 Min familj. Bor nu längre bort än dem och saknar dem mer. Sen saknade jag mina barn på skolan enormt mycket men har ändå inte hälsat på dem. Typ rädd att sakna dem mer då.
 

De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så jättemycket nya människor för att ha flyttat till en ny stad men de på mitt jobb skulle jag säga då. Och speciellt en där.

Högsta önskan just nu?

Att inte en kotte budar på huset vi har spanat in, så vi kan få det hutlöst billigt kanske?

 

Tack för iår!! Och känner på mig (och hoppas såklart det stämmer) att 2017 blir ett toppenår!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0