Den enes skräp är den andres skatt.

Pirri-approved!
Under helgen som just förflutit var vi i Ingenstans, hos farmor. Guld.
 
Och när jag rotade lite i skafferiet (läs chipsförrådet) så såg jag en gammal skolplansch stå lutad mot väggen i ett hörn.
-Jag hoppas att du inte hade tänkt göra något tokigt med den där planschen farmor, sådana där är värd mycket nu för tiden!
-Vilken? Jasså den där! Jag har haft flera stycken som jag tagit från en gammal skola, så jag har spikat upp dem på diverse utedass och så fort de möglat river jag ner den och sätter upp en ny!
Alltså dagens ålderdommar! De kan ingenting om värde på deras "skräp". Samma med mormor, alla fina gamla 60-70-tals saker som bara slängs och ges bort.
Som tur var för oss, hade farmor slut på utedass för tillfället och fick överta denna gamla skolplansch på råg. Jag. Älskar. Den.
Tycker den är jättejättefin och en ny pärla till skattkistan, som är våran lägenhet.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0