14 dagar in på det nya året

 
Två veckor har gått av 2014. Och jag är inte död. Utan har det jättebra!
 
Som ni vet hatar jag nyår. Det absolut värsta kvällen på året. Kvällen när det gågna årets alla svek och spelerier ebbar ut i ett och samma tomrum av sekunder. Ignorans, de första drömmarna som genast går i kras. För mig spelar det roll när det blir ett nytt år. Även om förra året var för sekunder sedan spelar det roll för mig. I år har jag inte förstört något. I år finns alla möjligheter för mig. Jag kan göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill med det nya året.
Nyårsafton har varit mina sämsta minnen sedan 2006. Men så 2011 kommer det en rödskäggig karl och skålar med mig på tolvslaget under en knastrande kall vinterhimmel och jag får min första kyss som binder ihop ett gånget år och ett påbörjat.
Jag tänker inte skriva om det men det här nyår, var ett nytt år med gammalt slut.
 
Men för mig har början på det här nya året blivit en vändpunkt. Det är logiskt att tänka året som ett hjul med nyår längst upp. Det har varit tungt de senaste veckorna, och mörkt. Vi har kommit över kulmen och från här kommer det bara bli lättare och lättare. Ljusare och ljusare. Varmare och varmare. Bättre och bättre.
Allt ska jag göra! Året blir bara enklare från här. Jag har kommit igång med träningen igen och det gör mig så gott!
En halvtimme före det nya året spontansäkrade jag min första festival någonsin genom att köpa biljetter till Bråvalla. Och jag skriver igen bara, se där. Och jag kommer inte sluta. Jag kommer va så jävla awesome, snygg och fit i år. Nu jävlar asså! Det är mitt motto för 2014.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0