Tio, nio, åtta, sju ...

 
10 saker jag tycker om:
Regn.
Skogsstjärnor.
Snygg-dagar.
Att bli omlåst, som när Johannes låser dörren när han far till jobbet trots att jag fortfarande är hemma men i sängen. Då känner man sig lite som en skatt.
Thé.
Modiga människor som står för vad dom tycker.
Känslan när man sitter på en skoter ute på en frusen sjö med mil och mil av snö och skog åt alla riktningar.
Dyka med cyklop och snorkel.
När jag går ut och får dansadansadansa.
Chips.
 
 
9 saker jag tycker mindre om:
När man säger något och alla hör men ingen lyssnar.
När man knådar in smör i mjöl.
När man sovit naken och måste gå upp i en kall lägenhet.
Rasister.
Dumlegodisar på lösvikt som inte är i papper.. Det är smakar huwwa och inte riktiga dumle.
Människor som är rädda för sanningen.
Att det är kallt i Sverige 75% av året.
När jag inte kan bestämma mig.
Dubbelhakan.
 
8 bloggar jag läser:
niotillfem - det finaste som går att läsa
underbaraclara - min syn på den bästa levnadsstandarden
foki - hur många inlägg hon är gör är nästa alla intressanta
meekatt - humoristisk syn på mamma-skap
en flicka som är stark - ärlig och rak när det kommer till psykisk ohälsa
carielles - en kompis som är världsbäst på att göra egen inredning
tattoologist - tattoo-inspiration
kunden har (inte) alltid rätt - tokiga saker som kunder säger
 
 
 
7 saker jag vill göra i framtiden:
Bo utomlands under minst 3 månader.
Tatuera mig.
Skriva en bok.
Åka till Hawaii.
Lära mig surfa.
Göra något som betyder något, som volontärarbeta.
Äta chips.
 
6 saker jag är rädd för:
Plogbilen
Att min familj ska dö innan jag hinner få barn.
Att jag aldrig kommer komma på vad jag vill bli.
Glepan mellan våra grannars hus om vintern när jag var liten, jag brukade alltid fantiserade att det skulle komma en varg nerspringandes just där.
Att köra ner i en isvak.
Får och getter.
 
5 platser jag tycker om
Sommarstugan
Farmors hus i "Ingenstans"
På balkongen när det är hällregn.
Mellan Johannes axlar.
Badkaret.
 
4 ord som beskriver mig
Ärlig
Obeslutsam
Humoristisk
Laid-back
 
En gång när jag nästan var där.
3 saker jag ser framemot
Leva livet.
Lyckas med att se och känna mig vältränad.
Nästa gång jag får äta chips.
 
2 bra filmer
Take this Waltz!
Into the wild.
 
1 bra låt:
Stephen Lynch - Old pub instead - en låt jag alltid blir glad av.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0