Tecken-grammis

Jag har varit på dövförening idag!
Har aldig varit där förut men det var riktigt intressant. Det var några som föreläste om stress och alla var jättesnälla, tog om när jag inte förstod och förklara anledningarna till deras persontecken.
 
Jag har lärt mig två nya tecken idag; historia och gratis haha. Jag känner att jag bygger meningar som en 10-åring för jag tänkte skriva om den här texten på teckenspråk så ni får se hur grammatiken skiljer sig :)
 
 
Idag [happ] dövförening pek-c.
[Ü] där förut. Pi intressant där föreläsa stress. Alla pi snälla, teckna igen när inte-förstå pek-c, också berätta orsak person-tecken.
 
Idag lära två ny tecken pek-c; Historia, gratis haha. Känna bygga mening samma 10år orsak vet skriva samma nu teckenspråk, pek-h-v se grammatik olika.:)
 
Pek-c är egentligen superenkelt för det betyder jag (pek-centrum) så jag klurade till det lite extra för er ;) Där fick ni se det haha, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra:) Man blir aldrig dummare å dom döva brukar verkligen ta hand om en :)

2012-10-25 @ 22:25:19
Postat av: linnnnn

Hejsan! Jag vill bara tipsa om att jag skickar ut inbjudningar på min blogg till en hemsida där man kan få shoppa kläder och skor för otroligt billiga priser! Det är en hemsida som gör att man får minst 50 % rabatt på kläder,skor,smycken och resor. Dock måste man få en inbjudan för att bli medlem, men jag skickar till alla som vill :)
Gå in på det här inlägget och lämna din mailadress så skickar jag en inbjudan per mail till dig :D

http://lillalinnpinn.blogg.se/2012/october/fa-klader-och-skor-mycket-billigare.html#comment

2012-10-26 @ 19:29:50
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se
Postat av: halvbonden

Så du är inte döv själv utan lär dig bara tecken
språk? Det skulle jag vilja göra också. Jag kan väl typ säga mitt namn men det är allt.
Det är häftigt när de teckentolkar musik för det ser så vackert ut med alla rörelserna.

2012-10-28 @ 09:07:24
URL: http://halvbonden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0