Norrland i en sång

 
Som ni kanske läst på mjölkpaketen (om ni bor norrare delarna av sverige) så vann Sofia Jannok norrmejeriers stipendium. Jag tycker det var ett utmärkt val.
Ibland blir jag så norrlandkär, speciellt på vintern (även om man för det mesta inte fattar varför man bor kvar i en del av landet som har mörker 6 månader om året) då känns det precis som i den här videon (i kombination med musiken förståss)
 
Jag tror jag älskar Norrland för mycket för att någonsin lämna det.
Speciellt när man är i Ingenstans, mitt ute på en frusen sjö med skotern dundrandes under en, isen och kylan som slår i ansiktet och det enda man ser är mil efter mil med snö, is och kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0