Varning för Verandan

Kvällen igår var jättemysig, minus det faktum att Verandan sög vad det gällde service.

Vi hade förbeställt man men ändå fick vi vänta över en timme innan de ens frågade vilken typ av potatis vi ville ha till och totalt 1,5 timmar från det att vi satt oss, fick vi maten. Det stank bränd mat och fisk hela tiden. De supersegade när de skulle duka av; dukade av några tallrikar, lämnade allt, återkom 15 min senare, tog bort några fler, 10 min senare tog bort resten. Och när de skulle ta saker från bordet stödde de sig mot bordsskivan och sträckte sig över hela bordet istället för att gå runt.
Lite mer förväntar man sig av ett ställe som verandan. Maten var god, dock senig och de frågade aldrig hur välstekt man ville ha köttet.


Entrecôte med grillade grönsaker, färska pommes och kryddsmör.


Några beställde oxfilé på 450gradig sten, så man stekte köttet själv. Var väl kul men kändes mindre roligt att äta sen och passa sig för den fräsande stenen under hela middagen, samt att rester brände fast och osade.


En trio dessert. Hjortronglass-sådär. Mjölkchokladsnånting med hallon-för STARK! enligt mig. Creme brulée-MUMS! Aldrig ätit det förr. Älskar vaniljsmaken och den knäckiga effekten på det brända sockret, men smaken av täcket var ju inte särskilt gott, bränt-socker-smak, höhö.

När jag ätit buffé på verandan har det varit jättefint, och en gång är väl ingen gång men jag går nog inte tillbaka dit.

Vi pratade iallafall ända tills halv 10 och hade jättetrevligt och på vägen hem kikade jag in när Johannes jobbade. Han är sådan narkoman när det gäller hans jobb, men jag är så stolt över honom. Han är så jäkla begåvad på det han gör, har aldrig sett så bra shower som hans.♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0