Inglorius basterds

Igår såg vi slutet på "Inglorius basterds" (för jag somnade absolut inte innan filmen var slut i förrgår) och ja, det stavas så. Film av Quentin Tarantino och som ni vet gör han lite speciella filmer och jag måste säga att den här är genialisk! Jag är ett stort fan av hans verk, Pulp fiction är fortfarande bland dom bästa filmerna i världen.

Filmen utspelar sig i Frankrike under andra världskriget där en grupp amerikaner försöker störta Hitler. Älskar att de pratar alla möjliga språk i filmen, allt från tyska till franska, amerikanska och italienska. Filmen var verkligen superbra och bitvis hilarious, sevärd! Brad Pitt gör sig så bra i den här filmen, grymt roligt när han ska verka italiensk xD. Men ni vet att jag är snål med 10'orna så det blir 9/10 nazist-skalpar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0