Historien om Ludde

 
Ludde är inte "våran" katt, utan kommer från djurskyddet och vi är endast fodervärdar tills han hittar sitt nya hem.
 
Ludde är en lite speciell katt ifrån djurskyddet då han är skellefteås första sommarkatt för i år.
Han hittades på ett kalhygge i Långviken där han hade lämnats med sin transportbur. Antagligen lämnades han för att dö eller så trodde ägarna att han skulle klara sig själv. Dom tror han är kring året och folk hade sett honom i cirka 2 veckor innan dom fick fast honom.
 
Han är därför ganska underviktig, har några ärr i ansiktet och är ganska osocial (kan ligga under soffan i flera timmar). Ändå är han hur gosig som helst och jamar så fort man inte klappar honom. Därför ligger han oftast under sängen och vill att man ska ligga där under med honom och klappas.^^
Han är verkligen en fin liten kisse som tycker om att bli kliad på magen och ser nästan ut som en lo, med sina små tofsar på öronen och fläckiga teckning.
 
Dom hittade även en annan katt nu i veckan på samma kalhygge som troligtvis också dumpats samtidigt. Han har därför varit ute i ytterligare någon vecka och verkar ganska illa däran, och så rädd att han nog inte går att rädda.
Andra katten som hittades, bild från djurskyddets facebooksida.
Det är så hemskt att folk ens kan tänka så, "jag slänger ut honom i skogen åt räven istället, så slipper jag ta bort honom" eller "jag slänger ut honom i skogen så svälter han ihjäl istället, så slipper jag ta bort honom".
Det finns tusen scenarion där det slutar med att katten får ett helvete till sista veckor, och inget "jag slänger ut honom i skogen, så hittar han säkert en fin kärleksfullfamilj i någon liten timrad stuga. Det blir nog bra..."
Artikel om Ludde och om vad man ska (och inte ska) göra om man inte vill ha sin katt längre.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madame Hoffa

Det gör ont i hela mig att tänka på hur folk behandlar sina katter. Fint gjort av er att ta hand om dem, det skulle jag också vilja göra.

2012-08-20 @ 19:52:25
URL: http://madamehoffa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0