Arbets-ticks!

Såg en kille på tv som var inne i en tjejs garderob. Den var hur stor som helst och sorterat i färg och när han fick se detta utbrast han; "Asså den här tjejen måste ju vara psykiskt störd??! Hon sorterar kläderna i färg!"

Näe? Psykist störd för att hon kanske bara lättare vill hitta och kombinera sina kläder, pucko.
Jag har samlat på mig en del "arbetsskador" under mitt liv. 3 närmare bestämt. 

Bland annat så märkte jag nu att jag placerar alla gafflar "skedade" med varandra, precis som vi gör på jobbet, precis som skedarna INTE är här:
 

Sen älskar jag att plocka med kartonger eller dricka-flak på affärer, som när jag är och handlar och det bara är en majsburk innan det är nästa lager så tar man bort den, lyfter bort flaket och sedan placerar burken på resten av burkarna. Johannes kan bli smått galen på mig ibland men det är så himla kul!

och ja, jag sorterar saker efter färg. Som i garderoben, duschen eller på kryddhyllan, när man lix står där vid spisen (och i duschen försöker jag ju spendera så mycket tid som möjligt bara^^).

Jag tycker sånt kan va lite knasigt men jag är inte slavisk och har inte så mycket saker så ingen ser att dom är färgordnade.
Det är ganska lätt när man sorterar saker efter färg hela dagarna på jobbet.
Svart, vit, beige, brun, gul, orange, röd, rosa, lila, blå, grön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0