Dag nr något: Alla ska vi dö typ och pluggpluggpluggplugg

Jag bloggar alldeles för mkt! Jag vill blogga varje dag, för min egen skull att gå tillbaka och se vilka dagar som vad hände men också för er (och din mamma ;)) Men alltså det är så mycket plugg så jag har banne mig inte tid. Klockan är 23 nu. Vi fick en uppgift igår, ändrade punktindelningen nyss så har ett annat ämne att skriva om nu.=

Jag har mellan 23-morgonen att skriva en 5 minuters presentation om Turkiets fördelaktiga köp samt en utflykt som man kan fara på. Vi har lektion kl 9 och efter det har vi lektion hela dagen, ända tills 16, då vi har det här. SYYYKT mye jobb!

Förmiddag: Beachvolley på G-fiten och sovmorgon innan dess, NICE! men där pluggade jag.
Eftermiddag: Krisberedskap med en dansk polis som jobbat med vita huset och danska kungafamiljen. Han berättade lite olika situationer och visade filmer på sånt vi faktiskt kan hamna i.

Och jag har inte insett det fören nu. Inte Anette heller. Det dör människor på semester!

De får hjärtinfarkt, druknar, kör ihjäl sig, blir ihjälkörda. Han berättade om en kille som gick service och co förra året, och när han började jobba så gjorde han det i Egypten.
På hans första transfer, första, ledde han in alla gästerna i bussen och han hälsade på busschaffören och hans magkänsla sa att det här kändes fel. Han ignorerade den och under turen somnade busschaffören. Bussen kolliderade med en lastbil som stod parkerad och 10 gäster och hans kollega dog. Det låg även 4 hemlösa familjer under lastbilen och sov och de alla dog. På hans första transfer!

Det är massvis med situationer när något kan ske, stora evengamang där folk blir ihältrampade. Shower där någon går snett. Naturkatastrofer, som tsunamin i Thailand, jordbävningar eller bombattentat. Och då kommer alla gäster vända sig till dig. När någon ligger med hjärtstillestånd kommer ingen ge HLR, de kommer titta på dig, i ren chock. DU har ansvar. DU.


verklighet

Tex som han polisen visade hade hänt på Teneriffa igår, jag upprepar IGÅR. Det kutade in en man i ett supermarket med ett svärd, halshögg en kvinna i farten och kutade sen runt i butiken med huvudet. Dina turister handlar mjölk, och detta sker mitt framför dem. DU är knytpunkt. DU har ansvar.
Världen kommer vara mitt spelfält och det finns en massa maniacs out there.

Jag har inget emot ansvar men alltså det är otroligt många som dör på semester. Och det har jag aldrig filosoferat om. Jaa.. Lite så har jag tänkt idag.

Kvällslektionen: idag var vårat första skriftliga prov som innefattade allt vi någonsin haft på lektion. Det gick sådär, men känns nog bättre än transfern men samtidigt kan jag vara helt ute och cykla inser jag nu när jag har papprena här.

Jag är trött, lite lite småirriterad, har massor att komponera och skriva ihop. Jag måste maila min chef om att ev va ledig mellan ett datum och ett annat som jag inte vet vilka datumen är, betala räkningar som jag har i sverige, Anette kliar sig konstant (fast hon är ganska kul) och Johannes är inte online.
Jag är iallfall brun. Nej det är jag ju inte heller, utan fortfarande bränd som en liten dansk pölse.
Det regnar iallafall. Det gillar jag, på ett osarkastiskt (ärligt) sätt. Ska lyssna regn och skriva nu.

[Märker ni förresten att jag inte ens kan skriva en grammatisk korrekt mening? Det är de där jävla danskarnas fel, kan varken skriva korrekt på något språk]


Kommentarer
Postat av: Johannes

du är inte online! ;)

2011-05-15 @ 00:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0