En dröm, blir till overklighet

Vaknade för 11 minuter sedan, upp till ett liv, och sa hejdå till ett annat, mitt drömliv. Har en sådan period nu igen. När drömmarna under natten är så verkliga och härliga att det känns som jag lever ett skönt dubbelliv!

Men inatt.. Jag styrde allting precis dit jag ville, alla jag ville skulle finnas där fanns där och drömmen var så himla otroligt bra! 
(förutom att vi var jagade av en massmördare som skulle köra över oss med en gräsklippare, men det har jag redan kommit över^^)

Det som var jobbigare i drömmen var att jag hade allting där. Jag ska precis sträcka ut handen och få det jag vill ha, när en bränd yta blir ivägen

Står där, med det jag vill inom räckhåll men ändå kan jag inte komma närmare, slappna av, för att min hjärna säger "nej!".
Nej Ronja, gör det inte, lita inte på det!
Och genast blir kroppen stel, mitt lutade huvud kan inte koppla av och alla kollar snett. Eller de kanske inte gör det, men tystnaden kollar snett. Eller det kanske den inte heller gör, men i mitt huvud skriker det;
"Du gör fel, alla kommer skratta. Du duger inte till det här. Du är bränd!"

Och det enda som kan rädda situationen, händer inte. Jag kan inte styra det dit. För jag är bränd.
Och det är dagens sanning. Jag sticker inte under stol med det, utan ska jobba på det.
Att alla mina dun är svarta, och de vita får ingen se. De ska jag aldrig ta ut från sin kammare.
Jag ska aldrig dela mina dun med någon igen.

Trodde aldrig jag skulle gå dit. Man bestämmer ju själv vad man gör, men det sitter fan i mitt undermedvetna. Det är nog ingenting jag kan styra över. Jag som trodde jag kunde styra över det där själv.
 Jag hatar att det är du också som bränt mig. Någon som det är meningen att man ska komma ihåg. Tack..
I söndags, sliten.


Hade dessutom den här gamla fina på hjärnan när jag vaknade:

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Härligt med bra drömmar, fast tråkigt när de tar slut :S

2011-03-09 @ 10:21:19
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Mimmie

puss!

2011-03-09 @ 10:29:41
URL: http://mimmielundinnorbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0