Pocahontas, the true story.

När jag funderade på vilken film jag ville se så hamnade jag tillslut på wikipedia (♥) Läsandes om Pocahontas!



Visste ni att hon fanns på riktigt och att allt i stort sett är som i filmen? Hon föddes kring 1595. Träffade John Smith, räddade hans liv ( det där med springa och lägga sig på hans huvud när hennes pappa skulle klubba ihjäl han) och sedan blev han sprängd och skadad när de var i lägret en gång så han skickades tillbaka till England.
Pocahontas fick höra att Smith var död, och sedan blev hon tillfångatagen av nybyggarna för att de skulle kunna ha en hållhake på indianerna. Hon trivdes dock ganska bra i sällskapet och spelade spel och lärde sig om kristendom och engelska. Hon döpte sig i kyrkan till Rebecca och gifte sig sedan med en nybyggare som hette Rolfe. De fick en son och sedan flyttade de till England.
Då fick hon reda på att Smith levde och hon blev väl sur, kan man väl säga. För att han levde men ingen hade sagt det till henne. Det sägs att hon och Smith inte var kära, men jag tror hon hellre hade velat gifta sig med honom, tror ju inte direkt hon var kär i Rolfe heller, å ska man lix leva med någon så vill man väl leva med sin bästa vän?
Pocahontas var omtyckt, behandlades som en royalitet men klarade inte klimatet så bra och de skulle precis fara hem till Amerika när hon blev sjuk på båten och dog, 22 år gammal.

Visst var hon vacker? Även fast det finns fler bilder på henne där hon är fulare så gillar jag den där hon är snyggast mest^^
källa

Kommentarer
Postat av: Lanah

Sv: haha, ja, sant. Tack!

2011-01-18 @ 15:38:16
URL: http://lanahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0