Varför jag har suttit på nålar hela dagen

och natten också för den delen.
Jag lyssnade på en låt mycket förra sommaren, som hette Lämna honom av Magnus Weideskog.
Här är lite av texten:

Du försöker hitta skäl att stanna kvar
Han var ju snäll ett tag, hans familj är underbar
Ni har lånat pengar och köpt en lägenhet
Han vet saker om dig som ingen annan vet
Ni har varit tsm I mer än 4 år
Ni har vuxit ihop och delar samma sår
Så du blundar och låtsas att du inte ser
Att alla brister som han har bara blir fler

Du ska veta att du är värd så mycket mer
Han ljuger för dig och han sårar sig
Så lämna honom nu
Åh jag vet att det är svårt att vara själv
Men han ger dig ingenting du vill ha så lämna honom nu

Lyssnade som sagt mycket på den här låten i somras, när jag försökte komma över honom, men jag ville inte.
Våran relation har alltid varit lite dömd att misslyckas. Jag har nästan alltid känt så men aldrig fått veta varför. Jag har frågat men det har slätats över. Har fått veta nu att det är för att han inte är done med L. Precis som allt annat. Synd bara att han inte kunde berätta det för mig för 2 år sen.

Förresten! Något som är jävligt irriterande men som inte spelar någon roll att jag säger är att jag inte är svartsjuk. Jag är bitter, det erkänner jag 100%, men det blev jag ungefär 2009.
Men det är som att säga när man druckigt EN öl och någon säger att man är full, och man säger att man inte är det (vilket är helt sant) så är det ingen som tror på en. Samma som nu.

"Är du svartsjuk?" 
"Nej det är jag inte"
"Jaha..okej, jag tror dig*Hon är såå avis!!*
Men, om jag fick som jag ville skulle jag skriva ett långt mail till dig, om du vill lyssna, och om det finns en chans att du tror på mig.

Skitsamma, åter till låten. Har som sagt försökt "lyssna" på honom. Men igår, när fina-låtar-listan spelade runt runt och denna låt kom upp. Tänkte inte särskilt på det men så plötsligt slår denna sista mening igenom mitt pannben.

Men han ger dig ingenting du vill ha så lämna honom nu
 
Och med ens blev det kristallklart!
Jag är verkligen kär, det är jag verkligen, Marcus är en söt person men jag får inte ut något av vårat förhållande.
Jag är less på att ge och ge och ge och få axelryckningar tillbaka.
Jag är less på att visa dun och få en suck. Visa kol och få en ögonrullning.
Insåg alltså detta sent igår och har verkligen bestämt mig.
I am done, jag har gjort slut, var väl det jag ville komma fram till med detta massiva inlägg.

M håller med mig.
Så jag vet inte vad som händer just nu. Jag får bo här så länge jag vill, men, som jag hade bestämt innan är jag nog påväg härifrån. Helst fortfarande inom Skellefteå. Annars får jag lägga detta liv på is, IGEN. Och återgå till mitt liv på väntan. Men den här gången kommer jag inte vänta på att få komma tillbaka. Utan att få börja på nytt. Peace out, nu ska jag se How I meet your mother =D


När vi hämtade Nelson förra våren.


Kommentarer
Postat av: Fluffpudel

åååh så söt hund!!

2011-02-09 @ 15:50:39
URL: http://fluffpudel.blogg.se/
Postat av: mimmie

oj hela låten kändes väldigt passande! way to go, sis, man ska göra något radikalt för att kunna känna någon skillnad.

2011-02-09 @ 16:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0