Odleri-odlera

Idag har jag planterat det som kanns :)
Äpplen, tomater och smultronen.


Tomat-fröna har jag tagit från en vanlig tomat. Torka fröna på lite hushållspapper och sen är det bara att sätta ner i jorden.
Tomatplanterna, som växer upp (and they will, väldigt lättodlade) blir mycket gröna och fina men luktar ganska starkt. Lite som brännässlor =)




Fast efter andra sorteringen (bytte papper för det var så mycket groms) så skulle jag lagt dom på en tallrik istället, fastnade en hel del papper på fröna^^

Äpplena har jag också tagit från en frukt.




Där kärnorna bodde


4 stycken fick jag fram.

Smultronen däremot har jag köpt som frön =)

Ninja tyckte såklart det var mycket intressant.


Hittade förresten alla delarna hos Mimmie igår, så nu är mitt växthus uppe :D

Längst upp står smultronen, som ska gro i mörker, varpå jag slagit in lådan i tidningspapper.
Gräslöken och persiljan, ska inte odlas fören om någon vecka =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0