Kaka och delfinslakteri

Har just slängt ihop en..kaka? Kan man väl säga. Tänkte göra min favoritkaka sockerkaka med vaniljmjölksfyllning(!!) men vaniljsockret var slut, så blandade i lite kanel (kanelbullar är ju gott) och kakao (choklad+kvinnalikamedkärlek) så tror den kommer smaka skit.

Ska iaf äta den och THE CHALLENGE IS ON! Av en tillfällighet så laddade jag ner The cove igår. En dokumentärfilm om delfinslakterna i Japan. Och idag på vakna med the voice sa Josefin Craaford att
"om man inte gråter till första avsnittet av Sofies änglar, så är man känslokall, men gråter man inte till The cove ja då.."
Så ska se den nu. Tror den är ganska vidrig och så, men om jag kommer gråta? We'll see.
Såg en liten snutt igår, och den verkar riktigt hemsk :(
Kom förresten in på lite om delfinslakterna som sker på Färöarna(Danmark) varje år och det är ju så himla hemskt att att.. DANMARK?! Våra grannar!
Detta händer alltså varje år och hundratals delfiner/tumlare dör. Denna händelse ska tydligen representera att pojkarna i byn blir män.
Tänkte lägga in lite bilder, men om man är "rädd" för starka bilder.. Klicka inte här.
För att skriva under en namnlista. Jag vet, gör säkert ingen skillnad men kan ju inte skada heller, så klickar du här. Det är inget krångligt, utan bara ditt namn och vars du är ifrån.
Uppdate sen om hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0