Chock och Rambosjukan

Idag har varit en sanneligen annorlunda dag!
Det började med att jag for till skolan där vi fick lyssna på två handikappade som tidigare hade haft "normala" liv. Den ena hade ramlat från parkbron och landat på brofästet medan den andra hade kört på en älg. De berättade hur det kändes att gå från människa till att det känns som att alla ser ner på en. Haha och den ena sa något roligt om epilepsi, som han fick iochmed att han blev skadad.
" Sen har jag gått epilepsi också, efter olyckan.. Men det är fränt! Från att gå från att inte kunna röra en fena till att alla muskler jobbar samtidigt, det är typ som om man vore Rambo!"
sedan sa han också något kul om när det råkar bli ett barn
"Ja asså, det är svårt att backa när hela garaget följer med"

Hahah, gud vad vi skrattade.
Sedan jobbade jag som sagt, och fick veta att jag kommer få jobba ganska mycket härefter ett tag. Pga en särskild anledning som satte mig i chocktillstånd, som jag nog fortfarande är i... Kan som inte sluta tänka på det och även fast min största policy här är 100% ärlighet så kan jag inte tala om det. Det är inte min ensak, och så behåller vi det.

Nu ska jag ta tag i de femtielva tusen tallrikarna i diskhon och sedan brottas med julklappar. Hur tänkte arbetsförmedlingen att jag skulle hinna med två jobb, en utbildning, ett hem, en karl OCH jul samtidigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0