Matfesten dag DOS: Lunchtime

Till lunch så for vi åter på matfesten, och valde tillslut oxrulle med beasås. Den var lite för stark, och lite för skabbigt kött men goda ändå.

Däremot vet jag väl inte om det är särskilt norrländskt (norrländsk snabbmat, var deras slogan) när de serverar skuret oxkött i orientbröd?

Annars så har jag gått på stan, och mkina träningsskor som jag köpte tidigare i veckan var nedsatta ytterligare för medlemmar så jag fick 200:- tillbaka när jag frågade i kassan! Chicka-ching! Jag som tyckte tidigare priset 699 var billigt! De funkar för övrigt superbt!

Annars så älskar jag Skellefte (än så länge, för det är tidigt på hösten och alla äpplen ligger inte fulla gatorna ännu). Så medans äpplena hänger på träden har jag börjat med en rutin;r att plocka ett äpple från trädet som hänger över trottoaren varje gång jag går förbi. De är perfekt sura och jag måste säga att det är mysigare att gå, knaprandes på ett färskt äpple än att bara knata på utan äpple.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0