Bambi och dåliga uppföljare.Eller?



Har nyss sett både Bambi ett och två.
Jag älskar klassiker som behåller gnistan även när man ser dem när ur vuxna ögon. Jag är förvånad över hur bra allting är tecknat och komponerat dessutom. Filmen är ju ändå gjord 1942. Inte för att man var mindre kreativ då men det är ändå amazing hur dom komponerar tex. slagsmåls-scenerna när allting bara får konturer i blått eller orange.



Historien är skriven 1923 av en tysk, och orginalet skiljer sig ganska stort från filmen, bland annat så lockas Bambi vid ett tillfälle av en jägare med lockpipa och slåss mot en av råbockarna i hans barndom, Ronno, för att vinna Feline (tjejhjorten han förälskar sig i.

Till min förvåning så medverkade en rad av händelserna som är med i orginalet, som aldrig var med i första filmen, i andra! Bambi 2 trodde jag skulle vara en urdum uppföljare, med visade sig vara nästan lika bra som ettan.
Perfekt om du vill fördriva tiden, se tvåan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0