Annars ikväll

har pappa mekat med min kamera :D Nu kan den ta en bild, sen måste man stänga av och på kameran åtskilliga gånger för att kunna ta ännu EN bild. Progress :D Tack pappa.

Jag har jobbat idag och mötte en barndomskompis som nyss fått barn. (Varför skaffar alla barn nu??)
Ville verkligen säga grattis och funderade hela tiden från det att jag såg dem gå in i affären tills de skulle betala (jag satt i kassan). Var redan så inpräntad och nervös att jag bara hann få fram något mekaniskt; "Var det bra så? 170 kr. Grattis till nytillskottet. Vill du ha kvittot?" De bockade lite nervöst och inte fören de gått ut ur butiken kom jag på att jag inte ens frågade vad flickan ska heta.

Sen har jag hjälpt pappa backa med släpvagnen för att släpa upp båten på den. Gick riktigt bra. :)

Sen har jag funderat mycket på han som dog, Johan. Kände inte killen. Har sett han på fest någon gång för hans umgängeskrets överlappade min. Tänk om han hade vetat att sommaren som var, var hans sista sommar. Tänk om hans familj hade vetat, när de firade att han lyckats ta körkort, att det var körkortet som på sätt och vis skulle kosta honom livet. Tänk att förlora din son, när han är 22 år. Där ena dagen, precis som alla andra dagar men borta nästa. Fy fan vad hemskt.

Nu ska jag sluta fundera så mycket och försöka sova. Over and out //R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0