Julen kommer inte fören det rockar i radion

Har nu pyntat granen med syskonen, Crille agerade gran-pimp och bestämde att det skulle vara varannan blå, varannan silver kula. Tillslut sa han, "men här kan vi gå lite crazy och sätta en blå också"

Han fällde även den här kommentaren när han gick förbi julpyntslådan;


"AAH, oj, höhö, fan vad rädd jag blev, jag trodde det låg en människa i lådan"
Min brorsa är väldigt lättskrämd och det är bland det roligaste mamma vet, som när hon riggade en sop med en mask på så när han öppnade toadörren flög den ut. Han gick på det gång på gång.. ^^

Sen så har jag och Mimmie slagit in paket åt mamma. Vi var för lata för att hämta juletiketter i Crilles rum så vi gjorde egna som blev jätte fina =)





Det jag gillar med min familj, något som känns som det är så himla kul med jag och Jenny är att tex våran VS hennes gran.
Nu har hon inte bara röda kulor men det känns som att deras gran är stor tät, plain med röda bollar. Någon smörsångare eller barnkör sjunger någon stämmningsfull julsång i skalor från stereon lite sådär i bakgrunden.

Medans våran är fylld med 20 olika färger och småpryttlar och olika färger på girlangerna och allt är kors och tvärs men ändå sådär himla personligt och mysigt. Stereon står på högsta volym med Tomterock och jag får verkligen inte julstämmning fören jag hört den skivan. Var tvungen att köpa mig ett eget exemplar när jag bodde i lägenhet förra året. ♥
I år försökte vi hålla granen lite mer "samlad" och skippade de röda, lila, rosa och alla andra världens färger vi har och körde på bara silver och blått. Men småpryttlarna, de hängde med iaf ^^


GOD JUL!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0