Bombningen i sthlm

Det känns som jag behöver förklara hur jag varit i helgen, allt jag känt och vad jag tänkt men jag orkar inte vara sådan idag.

Istället vill jag prata om självmordsbombningen i Stockholm. Det är ju helt ofattbart! Det kan inte vara sant? Har nu suttit och lusläst på aftobladet.se . Han (bombaren) säger att (svenskarnas) döttrar och söner ska betala för tystnaden om allt som hänt i öster får jag det till. Hur kan situationen bli bättre för att han försöker spränga oskyldiga svenska människor (få inte rasism-utbrott nu, jag menar alla svenska människor, finns ju tex irakiska svenskar också). Är det någon som vet varför bombare spränger andra människor? Vad är det för meningen? Det här är på riktigt, det är riktiga människor, folk som jag känner som jag vet som var i närheten??

Jag vet att det är på riktigt i Afghanistan också men vad har Sverige som land gjort för att förtjäna att leva i skräck? De i Afghanistan har ju inte  heller något gjort, men jag orkar itne försöka förklara mig att vi är lika just nu. Sverige är det land jag bott i i hela mitt liv. Det är ofattbart att sådant händer här! Jag skulle vara livrädd om jag bodde i Sthlm. Varför spränger bombare folk överhuvudtaget? Vad får dom sagt genom att spränga andra i bitar? Att vi blir rädda, förfärade? Ja, men vad hjälper det?

Tycker att allt med Sverige har gått utför det senaste halvåret, har aldrig förut hört så mycket om knark, våld, vapen och andra "amerikanska saker". Sådant där händer inte i Sverige. Kanske är det det som är meningen? Att vi ska öppna ögonen, men jag tycker itne att det hjälper, det gör bara allting värre. Folk från andra länder kommer till Sverige för att det är ett neutralt land. Sverige är ett snällt land och har accepterat andra kulturer och religioner. Jag drar absolut inte alla muslimer tex nu över en kant, och att "det är de där muslimernas fel" men att komma till ett land, där ingen annan tror på samma gud som du och sedan spränga dem för att de inte har samma åsikter som dig? Jag fattar inte varför folk ska spränga i Sverige. Att folk ska sprängas i Sverige. Helt sjukt.

Jag hoppas det här inte kommer starta en våg av något slag. En bombvåg eller en våg av svenskar och rasister som ska ha ut andra kulturer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0