En bild säger mer än 1000 ord

Jag har fått några bilder från Jenny sen i somras och även några bilder från nyår som var nyss (2010/2011)

Och jag fastnade för några bilder. Bilder som visade exakt vad som hände. Men som tydligen inte märktes ändå?
Sen hittade jag den här bilden från nyår. Ungefär exakt som den, för de andra behöver ni inte se.

Jag minns exakt vad jag tänkte. Jag tycker bilden talar enormt  mycket för sig själv..
Meeen så är också min blogg till för att jag ska skirva av mig så jag berättar vad som försigår.

Det gjorde ont, som helvete. Mest för att Patrik hade tappat ner mig i asfalten med höften först. Syns t.o.m på jackan.
Har aldrig haft så ont på säkert 3 år, jag skojjar inte. Smärtan var obeskrivlig
(fast ändå inte för jag beskrev den som krossande dagen efter, som att hela muskeln slitits ut, snurrats runt, blivit manglad och sedan insatt på sneddan igen)


Iallafall. Nyårs suger alltid. Sämsta kvällarna på året. Hade nyss missat min nyårskyss, igen. Som alla andra år.
Jag satt där, lite avsides och tittade på mina vänner som kysste varandra och skrattade åt Patrik som kutade runt som ett troll.
Tittade på alla andra männsikor som stod där i tunna strumpbyxor och kavajer och rökte cigarrer mellan fyrverkerierna, skålade, höll om varandra och skrattade. Och jag visste. Trodde men visste som ändå. hoppades kanske.
Jag kommer inte vara kvar på samma ställe, i samma situation, samma tid, nästa år.
Kämpade mot smärtan och tårarna men ska jag vara helt ärlig, så lyckades jag inte helt om jag inte minns fel. Och jag tror jag kommer ha rätt, hittills har jag ju haft det iallafall.
Ska man dra den klassiska "nästa år, då kommer nyår vara awesome"? eller ska man bara skita i hela idén och festa dagen innan istället?
Jag är glad iallafall.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken sorglig bild <3 Jag förstår precis vad du menar och jag hatar också nyår. Alla är så glad, ett år har gått och man vet aldrig vad de nya året kommer att innebära och de känns sorgligt på nått sätt. Men ibland måste man också slänga offerkoftan och ta för sig av livet <3 Jag älskar dej <3

2011-04-07 @ 08:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0