Vad jag har hunnit

 
 
 
 
Två månader senare så var sommaren över. Bloggar dör mer eller mindre under sommarmånaderna men sen senast vi sågs har jag;
 
♦Varit på min första festival. Fråga mig inte hur men jag var aldrig full, missade alla bra artister som jag tänkte se och ödslade all min energi på att vara irriterad på andra människor. Re-check på det här med festival men upplevelsen var okej.
 
♦Fyllt 24 år och blivit mer firad av ett gäng 6-9 åringar än vad jag någonsin blivit på jobbet. Det var överraskningsfest á la hemgjorda hattar och serpentiner samt barngjorda smycken i en barngjord ask med en barnskriven text. Hur fint som helst??
 
♦Vi har fullständigt flyttat in i våran nya lägenhet. Den är jättefin och älskar den just nu to bits.♥
 
♦Jag har insett hur mycket jag ändå trivs på mitt jobb för tillfället. Det är stressigt och jobbigt ofta men när ett gäng barn kramar om ens knän för att de är så små och säger "Vi älskar dig, Ronja!" i kör.. Ja, då får man lite extra energi.
 
♦Insett att det där jag just skrev lät som om jag hade storhetsvansinne.
 
♦Min syster har flyttat in eftersom hon ska flytta till Umeå och börja plugga. Fast i veckan har hon flyttat ut och i veckan kommer min bror flytta in! För han ska plugga i Skellefteå.
 
♦Gjort en lös deal med mig själv att boka in en skriv-timme varje vecka. Där jag bara är ifred och skriver. För det gör mig lycklig.
Och insett att jag har inte lyssnat på musik sen jag började jobba som teckenkommunikatör. På riktigt.
Jag vill alltid ha det tyst och lugnt när jag kommer hem, men insett hur mycket musik faktiskt kan rädda liv och att jag ska ta fäste på det iår. Skriva och musik.
 
Varit i Kroatien. Det var skönt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

💖

2014-09-02 @ 15:08:32
Postat av: jenny

Bra att du ska ta dig tid att skriva, som sagt, tycker ju du ska jobba med nåt sånt. Men kul att du trivs på jobbet ändå, gulliga ungar det verkar vara ;).
Kram/ Jämpan

2014-09-03 @ 13:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0