En utskällning jag minns

 Kring 2009
9. En utskällning som du fått och minns.

Kanske mest den gången jag blev inkallad på kontoret första gången när jag jobbade på en känd butikskedja. En plats där alla anställda kedjerökte i fönstret med sina tunna koftor uppdragna till hakan och med höjda ögonbryn. Frågandes "om jag visste hur många kalorier det var i en sån där stor portion pasta".
 
Första dagen jag arbetade där hälsade jag på alla anställda jag mötte som arbetade bland hyllorna innan butiken hade öppnat. De tittade upp, tittade snett och fortsatte. Ingen sa hej tillbaka. Inte en enda.
Andra dagen utspelade sig samma scenario.
Tredje dagen nöjde jag mig med att nicka mot dem som jag fick ögonkontakt med. En timme senare blev jag inkallad på kontoret av min chef (bitter anorektisk tant med gamnacke). "Ronja, kan du komma till kontoret, nu...!"
Väl inne berättade chefen att jag hade attitydsproblem. Att jag aldrig hälsade på kunderna eller de andra anställda.
Jag blev jätteskärrad såklart, ny på ett jobb och få anklagelser som "attitydsproblem". Det var ju bara bullshit såklart.
 
Jag blev inkallad många gånger till kontoret på det jobbet och varje gång på orimliga grunder. Som den gången då jag skulle börja 10 och stämplade in 9.50. Istället för att kedjeröka och dricka kopiösa mängder kaffe innan jobbet som de andra gjorde så började jag jobba. Men blev inkallad till kontoret. För jag var sen. "När jag säger att du ska börja 10, så menar jag ju såklart att du ska ha förmiddagspasset som börjar 9.45" Det är lite otydligt när man jobbat någonstans en vecka.
 
 
Eller den gången hon skällde ut mig så saliven stänkte trots att jag arbetade på min rast, eftersom ingen bytte av mig i tid. Inför en kund började hon spotta ord om hur oduglig jag var som inte hunnit med alla de andra sakerna jag skulle hunnit med och jag svarade, lugnt och sansat, att jag kunde komma in på kontoret när jag hjälpt kunden, som nu stod framför oss och gapade. Då fullkomligt rök det ur öronen på chefen. Hon insåg nog senare att det var oproffisionellt, eftersom "det inte var något" när jag kom till kontoret. Men ingen ursäkt. Som tur var slutade den chefen. Men jag slutade kort därefter iallafall. Thank my lordie.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en riktig bitch!!

2014-12-03 @ 17:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0