Trästockstorsdag och jävla äckel Knas.

 
Trästock är en av mina favorit festivaler. inte för att jag har varit på så många men... Kanske är det dels för att den är runt våran husknut men jag skulle mer vilja säga att det är för stämningen. Gratis-festival så har man inte så höga förväntningar.
Iår blir det nog ganska fail. Nästan alla jag ville se var igår, såhär lyder resultatet.
 
Panda da panda var awesome! Awesome gånger 7 tillochmed!
Johnossi var en besvikelse. Verkade som dom inte hade repat någonting och hela scenljuset släcktes ner mellan varje låt medans de gick runt och pratade och plinkade på gitarrerna. Stämningen dog ju tusen gånger om.
 
Såg också General Knas. Jag gillar general knas, även om hans texter är ett skämt i rimnings-förmåga. Som att rabbla hela alfabetet om och om igen, woo, är det allt du kan? Men varför jag blev så upprörd av hans spelning är för att ganska fort kom låten 12/12 (som handlar om cannabis) visst, han får göra vad han vill, men innan låten drog han en historia om att man ska käfta mot polisen och helt plötsligt står man i någon typ av ACAB-mobb som bara "AAAH HATA POLISEN!" sedan skulle alla medge att de älskade cannabis.
Låten gick igång och gunget var skönt. Men flera gånger efter den låten referade han flera gånger till "kärleken för örten och de vackra kvinnorna". 75% av alla ungdomarna där har aldrig sett eller prövat cannabis men det är ju så jävla coolt, eller hur? WOOO skriker dom.
Jag kände att jag vill inte vara med här och verka som jag står för något jag inte står för? Jag valde att gå efter det.
Med risk för att låte som en hippie men; Vad hände med kärleken till musiken och varandra? Inte droger och utseende. Fejk. Fejkmusik.
 
Många reggae-ikoner har med cannabis att göra men jag tycker det är så jävla.. töntigt att stå där och skrika ut det. Gör vad fan du vill men tvinga inte dina fans att stå upp för något 80procent av dom inte gör. Nej, Kapten Röd har mycket mer vettigare musik och vettigare texter. Usch. Härmed raderar jag General Knas ur min musikbank.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mimmie

Bra recension ju! Kunde inte se panda da panda pga jobb men ska se honom nästa vecka!! Håller med om johnossi, dom sjöng bra live men stämningen dog

2013-07-19 @ 10:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0