Neutrogena serien och mina favvo-removers

Jag ska försöka vara lite mer ytlig nu. ^^


Jag hade hittat the make-up-remover of my life men de har nu slutat tillverkas (finns dock en ny förpackning och nytt namn som dom säger på affären är detsamma) Det är (tidigare namnet) Niveas pure effect wash off. Den funkar verkligen jätte bra och gör rent och är helt otroligt dryg! Man behöver bara en liten mini-sklutt och då räcker det till hela ansiktet.

Men ioch med att min är nästan slut och så valde jag (för att jag inte var så smart) att köpa Neutrogenas visibly clear make-up remover. 
Jag har testat hela serien, som ligger bra i pris och ska vara effektiva mot "blackheads" (pormaskar).

Den här make-up removern var totalt sämst, har aldrig haft en sämre produkt. Allt smink sitter i princip kvar efter att du har använt den här, KÖP INTE.

Tonern
är lite bättre men innehåller fortfarande massor med alkohol (som inte är bra för huden för det torkar ut den, och som ni alla vet; uttorka= huden producerar mer fett och det blir en ond cirkel) men den funkar väl, men ska inte köpa den igen.

Jag har tidigare använt deras scrub men jag tyckte inte den funkade så bra. Då funkar Gunry från Dollarstore för 20:- lika bra.

Däremot deras 2-in-1 wash mask känns hur bra som helst! Så skönt att man kan använda den både som en mask och för att "bara" tvätta ansiktet. Så om du inte gillar den som mask, går den alltid åt. Den känns mjuk och mycket svagt löddrande om man använder den som wash.
 Eftersom den är relativt billig så kan man bara tväranvända lite när man lix står i duschen. Shampoo, balsam, masken, tvåla in kroppen och sedan dags att skölja (eller så gör man som jag och använder den som ursäkt för att stå i duschen och värma sig 15 minuter extra.^^) Kanoners!

Deras fuktcreme är också bra, återfuktande utan att lämna huden blank och glansig. Min favorit!

Nu vet ni vilka ur serien ni ska köpa, och vilka ni INTE ska köpa.

Kommentarer
Postat av: Leone

Bra tips, jag hade faktiskt planer på att köpa den sminkborttagningen men då ska jag nog låta bli det.

2012-06-27 @ 16:57:15
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0