Ikea, jobb, fylla, bil

Dödskörningen till Haparanda. Så kändes det iallafall. Satt bitvis med mössan nerdragen över ansiktet för att jag blir så stel och får så ont när jag får hjärtsnörp [hjärtstillestånd] varje gång bilen bromsar lite, svajjar lite, är för nära någon bil eller staket etc.

Vi blev inga större grejjer rikare, men några kuddar, ett täcke, köks-saker och lite så. Men vi fick ju chansen att testa allting så vi ska beställa alla möbler så fort vi får tid att sätta oss ner.

Jag spontanfestade igår för första gången på över 6 månader. Jag har insett att jag är alldeles för gammal för att festa. Jag tycker inte längre det är kul att omgivningen snurrar runt, jag mår bara illa. Sedan blir man bakis för kung och fosterland dagen efter även fast man knappt drack dagen innan.

Iallafall, resulterade i att jag inte kunde ta bilen utan fick gå till jobbet á 1 timmes morgonpromenad klockan 8 en söndagmorgon. Har jobbat tills nu och nu ska jag duscha, för det har jag återigen inte hunnit.

Förresten, det här är min "nya" bil som jag köpte i höstas och aldrig visat. En riktig bil som har fungerande viftvaftare [vindrutetorkare] och bakrutevärmare! Vi alla saknar Ärtan men det är skönt med en någorlunda fungerande bil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0