Hesburger och Hemgiften

Igår åt jag och Johannes i Finland. Han hade tipsat om att de hade goda hamburgare på "Hes" (Finsk hamburgerrestauranf) och efter att ha ätit där blev jag förundrad över hur stor skillnad det var från Sverige.

Vi hade alltså gått circa 50 meter över gränsen men ändå så var allting annorlunda. Ketchupen, saltet, betjäning, pommesen, själva burgarn. Ganska intressant notering tyckte jag. Svenska burgare är dock godare säger jag.

Sedan så tillbringade jag sista kvällen i Happis i filmsalen tillsammans med Jenny och Robin och såg "Det är vi som är hemgiften" och den var sjukt rolig, som humorgruppen Klungan alltid är!

Det är Klungan som gjort serien Ingen bor i skogen som jag skrivit om förr, och för alla er som inte har sett dem så har ni missat något! xD Såklart så är det lite roligare när man är lokal och kan identifiera alla dialekter dom kör med, men ändå, SJUKT morsoma! Väldigt annorlunda humor, men på ett mer normalt sätt än t.e.x Monty Python är.

Smakprov:


Just nu sitter jag på bussen tillbaka till Skellefteå och det känns relativt bra. Ska jobba idag så ska hem, fixa lite i lägenheten och med mig själv innan det blir inlärning igen =) Nu ska jag sova. Nattz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0