Mitt mest annorlunda nyår

Jag ska förklara för er hur olyckan gick till men idag skriver jag hellre om nyår, och året som gått.

outfit förra året

Ni som varit med ett tag vet att jag hatar nyår. Det går alltid åt helvete. Och detta nyår blir helt annorlunda från mina andra nyår. Det blir inget heartbroken i ett hörn som inte syns, inget askalas ligga på golvet på toaletten, inget skrika och flänga runt, ingen mamma åt de överfulla och inte ens ha fulla människor runt omkring.

Iår blir det bara jag och Johannes. Fin middag (Toast med advokadoröra och räkor, älgstek med rostade rotsaker och färsk champinjonsås, marängswiss med hemmagjorda maränger, chokladsås och banan) ost och kex, lite riktigt bubbel i äkta kristallglas, gå utomhus under tolvslaget och titta på andras fyrverkerier, och för mig känns det jävligt bra.
Jag är 21 år och behöver inte längre passa in i någon roll. Vare sig det är ung packad tonårsfjortis eller salongsberusad nykvinna. Jag tänker inte vakna med ångest imorgon, för att jag inte minns eller finns. 
 Allt jag behöver är Johannes läppar mot mina sekunden 2011 försvunnit. Det sista 2011 är och det första som 2012 innebär.


Kommentarer
Postat av: Mamma

De kan inte bli annat än ett bra 2012 med dom slutorden <3 Gott nytt År till Er båda <3

2011-12-31 @ 22:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0