Hundbråk!

När vi var ute och gick sent igår, jag och Mimmie med Tessy så mötte vi två killar i 23 års åldern. Två större killar med varsin chihuaha. Och vi passerade dem, som normalt folk brukar, men så ler den ena killen och börjar snedda mot oss.

När de precis passerat oss släpper han efter med kopplet varpå hans agressiva chihuaha hoppar på Tessy bakifrån!
 Han morrar och bits och Tessy blir skärrad men inget större slagsmål uppstår eftersom jag drar bort henne.
Killen skrattar drygt och de fortsätter gå. Helvete vad arg jag var! men ändå sa vi inget, jag skrek bara efter honom när vi hade gått förbi att "det där var ju snällt!" Skulle fan sprungit ikapp dem och ställt dem mot väggen.

Vad hade vi gjort dom? Spelar ingen roll om det är en liten hund, man släpper inte sin hund på passerade människor eller djur! Tessy är inte så stor hon heller (jaktstorlek) och dessutom är hon väldigt "rädd/ängslig" av sig. Har man hund måste man fan bete sig, för det var solklart att han visste vad som skulle hända och gjorde det med flit. Jävla idiot!!!


Ska ut med Tessy en sväng nu innan jag ska vika tvätten som ligger överallt. Får väl hoppas att de man möter inte är störda i huvet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0