Att vara torr som fnöske.

 
Höstklimat+ansiktshud=fnöske. Så här kommer det lite tips för torrisar!
Jag har genom alla år kört Decleors ylang ylang night balm. Den är ordentligt fet men "ren"(man får inte finnar men man kan behöva dra av ansiktet när man vaknar) och luktar hur gott som helst. När helst jag var torr använde jag bara den som nattkräm en natt och vips så var huden återställd. 
 
Men nu fungerar den tyvärr inte längre för min hud, jag är fortsatt torr även om jag använder den en vecka (men kan ju vara ett tips för någon annan) så jag gick över till Alex elixir. Hur bra?! Fet utan att kännas fet som ylang ylangen gör på morgonen! Så min hud ba, jamen tack du och så har jag använt den något år.
 
Men jag är lite less den av ingen anledning och fick ett prov på Biotherms Blue therapy cream in oil (som förövrigt inte är blå?) och den fungerade också jättebra. Så den ska jag köpa när min Alex är slut. Så där har ni topp 3 bra moisture-boosts i höst att sootha ansiktet med. Happy kladdning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0